torsdag 25 oktober 2012

Lite splittad

Ja nu var det tyvärr som jag trodde, inte var det att häpna över vikten. På tre veckor har alltså Jonatan gått upp 95 gram (4890 gram). Har försökt att få tag på dietisten, utan tur. Men jag känner mig lite splittrad, jag vill ringa för det är det jag har fått besked om, men samtidigt vill jag inte börja med något nytt. Kanske det kan vara bra att få stabilisera Jonatans mage lite, att inte ha mer tillsättning. För det är ju så att han går upp lika mycket med extra näring som utan. Kan det verkligen vara så bra att "testa nytt" hela tiden med en liten bebis mage, känner han aldrig får vänja sig till något. Han har hjärtfel så det är grunden till att han inte går upp i vikt. Att ge honom näring som inte gör honom mätt hade varit en lösning, men finns det? Allt av extra näring ger ju en mer och längre mättnadskänsla för Jonatan, detta resulterar i att han äter mindre mängd. Mitt förslag är: Fortsätta som nu och sakta införa fastföda. Vi har i tre dagar gett honom morotspuré och det verkar gå fint. Det är inte snack om mängder men en liten matsked om dagen.
Så fick mini vaccin igår, helt utslagen denna gången med. Tog ca 5 timmar och han fick feber och har det fortfarande. Han får lite paracetamol så han skall ha det bättre. Vi håller tummarna för att det snart är över och inte håller i sig i 4 dagar som sist.
Om några veckor så skall en väninna gifta sig och Jonatan skall passas av ett vännepar till oss. Detta är lite smått nervigt tycker jag, han har ju aldrig blivit passad av någon annan än familjen innan. Medicinering kommer jag ta mig av, det klarar jag inte att lämna ifrån mig. Vi kommer ju inte vara där till midnatt, blir ju att dra hem till medicineringen på kvällen och fruen skall dra på jobb på natten. Hade han inte varit hjärtsjuk kunde vi säker varit där hela kvällen, men nu är situationen som den är och han har ännu inte haft en hel vecka där han varit konstant bra. Vi ser lite efter nytt boställe om dagen, inte lätt att veta vart man skulle trivias bäst, just nu känns det tryggt på denna sidan stan... ( och ja alla ni som fort säger "Halmstad", det blir Oslo denna gången med)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar